Ideja za ribje nedeljsko kosilo

Ideja za ribje nedeljsko kosilo

Pri nas doma se nikoli ni kuhalo tipičnih slovenskih nedeljskih kosil. Najbolj pogosto smo ob nedeljah kuhali rižoto in to zato, ker je hitro pripravljena in v eni jedi vključuje zelenjavo, meso, sirček ali morske dobrote. To tradicijo prenašam tudi na svojo družinico in čeprav uživam v kuhanju, tudi sama pripravljam le jedi, ki so narejene v zelo kratkem času.

Že sama beseda nedelja nam pove, da je to dan za počitek, zabavo, pohajkovanje, druženje ali karkoli nas že veseli početi. Na žalost veliko žensk in tudi vse več moških preživi nedeljsko dopoldne ob štedilniku. Pa čeprav je kuhanje za nekatere hobi in užitek, si lahko nedeljo prihranimo za otroke in družino tako, da pripravimo enostavne in okusne jedi.

Za vas sem tokrat pripravila okusen in zdrav krožnik. Pečen losos v pečici na rezinah limone ali pomaranče in puhast pire krompir. Losos je izredno zdrava riba v kateri najdemo vitamin A, B6, B12, C in D, niacin, retinol, tiamin, riboflavin, pantotensko in folno kislino. Vsebuje veliko mineralov, kot je kalcij, železo, magnezij, fosfor, kalij, natrij, cink, baker, mangan in selen. Omega 3 v lososu krepi kardiovaskularni sistem, preprečuje nastajanje krvnih strdkov in preprečuje depresijo.

Fileju lososa odstranite morebitne koščice s pinceto, odrežete kožo (ali to naredi za vas ze prodajalec) in ga zrežete na  rezine. Rezino postavite na limono ali pomarančo. Začinite s poprom in soljo in pečete v pečici cca. 20 min na 180C. Losos je lahko v sredini še nekoliko rožnate barve, zunaj ga zapečete zadnjih nekaj minut (funkcija: žar v pečici).  Ko je losos pečen ga pokapljate s pomarančnim oljčnim oljem, ki se lepo poda k lososu. Meni absolutno najboljši losos je bio zamrznjen iz Hoferja, ki ima že odstranjeno vso odvečno maščobo, koščice in kožo. Tega sem uporabljala tudi v otroških kašicah.

Zraven lososa se lepo poda pire krompir, ki ga penasto zmešate z mešalnikom. V kolikor ga kuhate nekoliko dlje, bo izredno puhast in brez grudic. Pri nas mu dodamo ghee zdravo maslo (kuhano maslo o katerem sem pisala v eni od prejšnjih blogov), ki mu doda čudovito aromo in riževo mleko, ki je bolj sladkega okusa.

1,2,3 in kosilo je pripravljeno. Kuhinja ostane čista in mi se lahko odpravimo na dolg potep.

Dober tek vam želi Njami mami.

Leave a Reply

Close Menu